Beköszöntő

Kedves Látogató !

Mindenkivel szeretnénk megosztani tapasztalatainkat,gondolatainkat és tévedéseinket, akik szeretnének holnaptól egészségesebben táplálkozni és élni.Mindenki olvas az egészségesebb életről sok jót és szépet.Másnap eldönti, holnaptól ő is kipróbálja és akkor jönnek a de-k. Hol lehet kapni ? Hol találom ? Hogyan csináljam ? Folytatás az ökooldalakon.


2012. július 31., kedd

Muhari Ágnes : Töltött cukkini hús nélkül



„A” variáció: korán reggel, amikor még csendes a kert, és szokásos sétáló meditációdat végzed mezítláb a harmatos fűben, sétálj be a cukkinik közé és válasszátok ki egymást egy szép dagi példánnyal, amely már éretten várja, hogy az asztalodra kerüljön és táplálhasson téged.
„B” terv: piacon, élelmiszerboltban vásárolj nagyobbacska cukkinit, amit érdemes megtölteni.



Nem eszek húst, és kerülöm a szóját, ezért nyáron is gyakran eszem gabonát, hüvelyeseket, fehérje forrásként és mert szeretem.
A gabona és hüvelyes keveréket most pörköltnek készítettem el, azzal töltöttem meg a szimpatikus cukkinit.
A keveréket a SPAR-ban vettem a Mátrai úton. 25 dkg-os csomag, ára kb. 500-600.-, aktuális árat nem tudok. L Ma elmentem megnézni, de pillanatnyilag nem volt nekik készleten ilyesmi.

A zacskó tartalma: előgőzölt árpa, előgőzölt tönkölybúza, hántolt vörös lencse, előgőzölt hántolt sárga lencse, előgőzölt zöld és sárga hántolt borsó, előgőzölt kamut. A keverék 60%-a gabona, 40%-a hüvelyes.
A cukkinim 30-35 cm volt, 4 felé vágva töltöttem meg. A töltelékhez a keverék felét készítettem el.

Pörkölt alappal kezdtem, olívaolajon fonnyasztottam meg a hagymát, bele a gabona-hüvelyes csapat, és ugyanúgy fűszereztem, ahogyan a húsos pörköltet. Tettem bele őrölt pirospaprikát, 1 db apró kockára vágott zöldpaprikát, 1 db felkockázott paradicsomot, sót. Végül került bele petrezselyem is, mert nekem hiányzott belőle a zöld szín.

Amíg készült, addig kivájtam a cukkini belsejét, aztán belekanalaztam a tölteléket és be a sütőbe, először alufólia alatt, az utolsó 10 percben nélküle.
Tovább sült, mint gondoltam, kellett neki 1 óra 180 fokon (nem légkeveréses).

Ha szereted a reszelt sajtot a tetején, akkor nosza, de akkor az fehérje szénhidráttal, ha erre szeretnél figyelni. A cukkini semleges étel, jól megfér mindenkivel.

Főzés közben hasznos dudorászni, kellemes partnerrel beszélgetni, kacarászni, vagy ha nincs hozzá éppen kedved, akkor beszélgess el az étellel amíg készíted, darabolod,  kavarod. Tartsd rajta figyelmedet, legyél jelen a készítésében, érezd át a teremtés örömét, még akkor is, ha egyszerű ételről van szó. A táplálékba belekerül az energiád és tovább emeli annak rezgésszámát, ha ez az energia pozitív, örömteli és szeretetteljes.

Kérek tesztelést, véleményt!:)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése